Гурткова робота в ЗДО є популярною формою організації дитячої життєдіяльності і становить невід’ємну частину освітнього процесу. Вона розглядається як ефективний шлях формування компетентної та творчої особистості у контексті своєчасного виявлення інтересів,здібностей і нахилів дітей,розвитку креативності-однієї з базових якостей. Формування творчої особистості-одне з важливих завдань на сучасному етапі.
Мета гурткової роботи:
-задовольняти потребу й цікавість дитини до певного виду діяльності,розвивати її природні задатки,загальні.спеціальні та творчі здібності,активізувати дитячу творчість,свєчасно виявляти обдарованість,виховувати у дітей інтерес до мистецтва,літератури,фізичної культури,есетичного й художнього смаку,виховання почуття національної свідомості,відповідальності.
Завданням гурткової роботи є:
-розвивати мовленнєве мислення,увагу,память;
-спостережливість;
-виховувати у дітей інтерес до різних видів діяльності з використанням нетрадиційних технологій, учити застосовувати їх на практиці;
-розвивати художньо- мистецькі здібності дітей і їх основні закріплювати знання і уявлення про навколишній світ;
-збагачувати і активізувати дитяче мовлення, розвивати психічні процеси: пам’ять,мислення,уяву;
-формувати основи національної культури; -розвивати загальну і дрібну моторику;
-формувати у дітей адекватну самооцінку своїх здібностей ,упевненість у своїх можливостях;
-розширювати і закріплювати уявлення про навколишній світ,про предмети і явища довкілля;
-виховувати охайність у роботі,бажання доводити почату справу до кінця;
-формувати вміння працювати парами,групами, вчити домовлятися про роботу, прогнозувати спільний результат.
Документація керівника гуртка:
-програма гуртка (методичні рекомендації);
- перспективний і календарний план;
- графік гурткової роботи;
- розклад занять;
- облік проведення гурткових занять;
-список дітей, охоплених гуртковою роботою;
-картотека дидактичних ігор,методичних розробок;
-посадова інструкція керівника гуртка;
-інструкція з охорони праці та безпеки життєдіяльносі керівника гуртка.
Гуртковою роботою в садочку охоплені діти старшого дошкільного віку та 1 класу.
Оптимальна наповнюваність гурткової групи становить–10-12 осіб.
Заняття гурткової роботи організовуються таким чином, щоб вони не дублювали ті види діяльності, на яких базувались спеціально організовані заняття в І половину дня.
Тривалість гурткових занять відповідає вікові дітей і не перевищує загальноприйняті методичні норми тривалості навчальних занять.
Методичні рекомендації щодо проведення занять гуртка
Гурткову роботу доцільно проводити у другу половину дня, в час відведений для самостійної діяльності дітей.Так,як керівник гуртка несе відповідалність за життя та здоров’я дітей,тому на першому занятті з дошкільнятами проводиться первинний інструктаж по використанню необхідного обладнання та матеріалів. Керівник гуртка повинен рацонально використовувати час,відведений на заняття,розподіляти на активні та пасивні форми роботи з дітьми.
Оптимально в день дитина може відвідувати одне заняття гуртка. Не доцільно залучати дитину до всіх гуртків,що діють в ДНЗ. Тривалість гуртка може бути 25-30 хвилин.
Основне місце на заняттях відводиться практичній роботі дітей. Не треба забувати,що діти з великим задоволенням займаються практичною роботою,тому на теоретичну частину відводиться небагато часу,цей час повинен пройти динамічно,цікаво,щоб діти з бажанням перейшли до виконання практичних завдань.
Графік роботи гуртків
у Великобубнівському ЗДО (Центр розвитку дитини) «Берізка» Роменської міської ради на 2020-2021 н.р.
|
Назва гуртка |
Напрямок роботи |
Вік дітей
|
Кількість дітей |
Розклад роботи |
Керівник |
1 |
“Маленькі актори” |
Театралізована діяльність |
5-7 |
12 |
Вівторок (15.45-16.10) |
Вихователь Кривенко Ю.Ю.
|
2 |
«Мудрі шаши» |
Гра в шахи
|
5-6 |
10 |
П’ятниця (15.45-16.10)
|
Музкерівник Харченко О.Л. |
3 |
«Юні лижники» |
Ходіння на лижах
|
5-6 |
12 |
Середа (12.15-12.45) |
Інструктор з фізкультури Кандиба О.А.
|
4 |
«Вдалі танцюристи» |
Хореографія
|
5-7 |
12 |
Понеділок (12.30-13.00) |
Музкерівник Ткаченко Л.В.
|
Хореографічний гурток «Вдалі танцюристи»
Головна мета занять з хореографії - це:
- Пробудження у дітей прагнення до прекрасного та інтересу до музичної і танцювальної творчості;
- Посилення емоційної чуйності та творчої активності;
- Знайомство дітей з танцювальною культурою свого народу і народів інших країн;
- Розвиток образного мислення та уяви.
- Фізичний розвиток, профілактика проблем з поставою, проблемами опороно-рухливого апарату.
Завдання хореографічного гуртка:
• заохочення дитини до активної участі у мистецтві танцю;
• виявлення художнього хисту у кожного малюка;
• розвиток здібностей до виконавчої творчості;
формування потреби у спілкуванні з мистецтвом;
• виховання почуття краси танцювальної пластики.
Очікувані результати:
- Навчити дошкільників різним видам танцювальних рухів;
- Сформувати елементарні основи хореографічної культури;
- Сформувати у дитини поняття про гарну поставу та її вплив на естетичний вигляд;
Гурток шахів «Мудрі шахи»
Програмовий зміст:
- ознайомити дітей із шахівницею, шаховими фігурами та правилами гри у шахи;
- учити розмірковувати, запам’ятовувати, порівнювати, узагальнювати, будувати логічні ланцюжки, передбачати результати своєї діяльності;
- формувати вміння орієнтуватися на площині;
- розвивати пізнавальні психічні процеси – увагу, уяву, пам’ять, мислення;
- удосконалювати пояснювальне мовлення;
- формувати довільність психічних процесів;
- розвивати вольову сферу особистості;
- виховувати самостійність, цілеспрямованість, наполегливість у досягненні мети;
- урівноважувати поведінку гіперактивних дітей;
- формувати здатність зосереджуватися на одному виді діяльності тривалий час.
Театральний гурток «Маленькі актори»
Мета:формувати в дітях емоційність, артистичність і цілеспрямованість, долучати до театру і мистецтва, сприяти спілкуванню дітей, виникненню і зміцненню дружби і формуванню колективу.
Завдання:виховувати зацікавлене та відповідальне ставлення малят до підготовки, проведення та оцінки театралізованої діяльності, виконання своїх ролей, налагодження зв’язків з партнерами, оволодіння прийомами інакомовності ( алегорії), фантастичного перетворення, перебільшення; вчити емоційно та інтонаційно виразно характеризувати персонажів, виявляти власне ставлення до героїв та їхніх вчинків.Формувати виразне та дикційно чисте сценічне мовлення; заохочувати бажання дітей підтримувати партнера, допомагати йому, доброзичливо з ним спілкуватися, вступати в діалог. Користуватися набутим досвідом постановки ігор – драматизацій, розігрувати знайомі й нові сюжети за змістом і мотивами літературних творів, казок та інших малих форм усної народної творчості.
Розвивати артистичність, творчість, емоційність, витонченість, ініціативність, вміння використовувати в грі предмети- замінники, уявні предмети, виготовляти елементи атрибутів, входити в образ, перебувати в ньому до кінця театралізованого дійства; стимулювати прагнення дитини самореалізуватися, самостверджуватися, створювати сюрпризні, жартівливі ситуації.
Очікувані результати:зробити життя дітей цікавим і змістовним, наповнити його яскравими враженнями, цікавими справами, радістю творчості. Прагнути до того, щоб навички, отримані в театралізованих іграх, діти змогли використовувати в повсякденному житті.
Гурток “ Юні лижники”
Мета: виявляти і розвивати спортивні нахили у дітей. Слід памятати,що заняття на свіжому повітрі мають великий оздоровчий та загартовуючий ефект. Різноманітність форм та методів занять формують у дітей цікавість до відвідувань даного гуртка.
Завдання:
- розвиток фізичних якостей;
-виховання бережливого відношення до власного здоров’я;
-оволодіння сучасними оздоровчими технологіями;
Очікувані результати: викликати в дітей позитивні емоції,спільний інтерес до спортивних занять,удосконалити рухові навички та вміння,розвинути фізичні якості,окомір,координацію рухів,витримку,спритність та доводити почату справу до кінця,бажання перемагати,вміння контролювати свою поведінку.
Наш заклад працює з 1983 року. На сьогоднішній день функціонує три дошкільні групи, консультативна група «Разом з мамою», соціально-педагогічний патронат. Йшов час… Змінювалися люди: педагоги, діти, батьки. Кожен із керівників вкладав частинку своєї душі та серця в роботу. ...Читати далі