Гурткова робота

kids read

      Гурткова робота в ДНЗ є популярною формою організації дитячої життєдіяльності  і становить невід’ємну частину освітнього процесу. Вона розглядається як ефективний шлях формування компетентної та творчої особистості у контексті своєчасного виявлення інтересів,здібностей і нахилів дітей,розвитку креативності-однієї з базових якостей. Формування  творчої особистості-одне з важливих завдань на сучасному етапі.

Мета гурткової роботи:

-задовольняти потребу й цікавість дитини до певного виду діяльності,розвивати її природні задатки,загальні.спеціальні та творчі здібності,активізувати дитячу творчість,свєчасно виявляти обдарованість,виховувати у дітей інтерес до мистецтва,літератури,фізичної культури,есетичного й художнього смаку,виховання почуття національної свідомості,відповідальності. 

Завданням гурткової роботи є: 

-розвивати мовленнєве мислення,увагу,память;
-спостережливість;
-виховувати у дітей інтерес до різних видів діяльності з використанням нетрадиційних технологій, учити застосовувати їх на практиці;
-розвивати художньо- мистецькі здібності дітей і їх основні закріплювати знання і уявлення про навколишній світ;
-збагачувати і активізувати дитяче мовлення, розвивати психічні процеси: пам’ять,мислення,уяву;
-формувати основи національної культури; -розвивати загальну і дрібну моторику;
-формувати у дітей адекватну самооцінку своїх здібностей ,упевненість у своїх можливостях;
-розширювати і закріплювати уявлення про навколишній світ,про предмети і явища довкілля;
-виховувати охайність у роботі,бажання доводити почату справу до кінця;
-формувати вміння працювати парами,групами, вчити домовлятися про роботу, прогнозувати спільний результат.

Документація керівника гуртка:  

-програма гуртка (методичні рекомендації); 

- перспективний і календарний план; 

- графік гурткової роботи; 

- розклад занять; 

- облік проведення гурткових занять; 

-список дітей, охоплених гуртковою роботою; 

-картотека дидактичних ігор,методичних розробок; 

-посадова інструкція керівника гуртка; 

-інструкція з охорони праці та безпеки життєдіяльносі керівника гуртка. 

 Гуртковою роботою в садочку  охоплені діти старшого дошкільного віку та 1 класу. 

Оптимальна наповнюваність гурткової групи становить–10-12 осіб. 

Заняття гурткової роботи організовуються таким чином, щоб вони не дублювали ті види діяльності, на яких базувались спеціально організовані заняття в І половину дня. 

Тривалість гурткових занять відповідає вікові дітей і не перевищує  загальноприйняті  методичні норми тривалості навчальних занять.

Методичні рекомендації щодо проведення занять гуртка

Гурткову роботу доцільно проводити у другу половину дня, в час відведений для самостійної діяльності дітей.Так,як керівник гуртка несе відповідалність за життя та здоров’я дітей,тому на першому занятті з дошкільнятами  проводиться первинний інструктаж по використанню необхідного обладнання та матеріалів. Керівник гуртка повинен рацонально використовувати час,відведений на заняття,розподіляти на активні та пасивні форми роботи з дітьми.

  Оптимально в день дитина може відвідувати одне заняття гуртка. Не доцільно залучати дитину до всіх гуртків,що діють в ДНЗ. Тривалість гуртка може бути 25-30 хвилин.

  Основне місце на заняттях відводиться практичній роботі дітей. Не треба забувати,що діти з великим задоволенням займаються практичною роботою,тому на теоретичну частину відводиться небагато часу,цей час повинен пройти динамічно,цікаво,щоб діти з бажанням перейшли до виконання практичних завдань.

Графік роботи гуртків

у Великобубнівському ДНЗ «Центр розвитку дитини «Берізка» на 2016-2017 н.р.

 

Назва гуртка

Напрямок роботи

Вік дітей

 

Кількість дітей

Розклад роботи

Керівник

1

“Маленькі актори”

Театралізована діяльність

5-7

12

        Вівторок

(15.45-16.10)

Вихователь Кривенко Ю.Ю.

 

2

«Мудрі шаши»

Гра в шахи

 

5-6

10

       П’ятниця

       (15.45-16.10)

 

Музкерівник Харченко О.Л.

3

«Юні лижники»

Ходіння на лижах

 

5-6

12

Середа

 (12.15-12.45)

Інструктор з фізкультури Кандиба О.А.

 

4

«Вдалі танцюристи»

Хореографія

 

5-7

12

Понеділок

(12.30-13.00)

Музкерівник Ткаченко Л.В.

 

 

Хореографічний гурток «Вдалі танцюристи»

  Головна мета занять з хореографії - це:

-         Пробудження у дітей прагнення до прекрасного та інтересу до музичної і танцювальної творчості;

-         Посилення емоційної чуйності та творчої активності;

-         Знайомство дітей з танцювальною культурою свого народу і народів інших країн;

-         Розвиток образного мислення та уяви.

-         Фізичний розвиток, профілактика проблем з поставою, проблемами опороно-рухливого апарату.

Завдання хореографічного гуртка:


    • заохочення дитини до активної участі у мистецтві танцю;

    • виявлення художнього хисту у кожного малюка;

    • розвиток здібностей до виконавчої творчості;

    формування потреби у спілкуванні з мистецтвом;

    • виховання почуття краси танцювальної пластики.

Очікувані результати:

-         Навчити дошкільників різним   видам танцювальних рухів;

-         Сформувати елементарні основи хореографічної культури;

-         Сформувати у дитини поняття про гарну поставу та її вплив на естетичний вигляд;



 

 

Гурток шахів «Мудрі шахи» 

Програмовий зміст: 

-         ознайомити дітей із шахівницею, шаховими фігурами та правилами гри у  шахи; 

-         учити  розмірковувати,  запам’ятовувати,  порівнювати,  узагальнювати,  будувати логічні ланцюжки, передбачати результати своєї діяльності; 

-         формувати вміння орієнтуватися на площині; 

-         розвивати пізнавальні психічні процеси – увагу, уяву, пам’ять, мислення; 

-         удосконалювати пояснювальне мовлення;

-         формувати довільність психічних процесів; 

-         розвивати вольову сферу особистості;

-         виховувати     самостійність,      цілеспрямованість,      наполегливість      у  досягненні мети; 

-          урівноважувати поведінку гіперактивних дітей; 

-          формувати     здатність    зосереджуватися      на  одному     виді  діяльності  тривалий час.

 

Театральний гурток «Маленькі актори»

Мета:формувати в дітях емоційність, артистичність і цілеспрямованість, долучати до театру і мистецтва, сприяти спілкуванню дітей, виникненню і зміцненню дружби і формуванню колективу. 

Завдання:виховувати зацікавлене та відповідальне ставлення малят до підготовки, проведення та оцінки театралізованої діяльності, виконання своїх ролей, налагодження зв’язків з партнерами, оволодіння прийомами інакомовності ( алегорії), фантастичного перетворення, перебільшення; вчити емоційно та інтонаційно виразно характеризувати персонажів, виявляти власне ставлення до героїв та їхніх вчинків.Формувати виразне та дикційно чисте сценічне мовлення; заохочувати бажання дітей підтримувати партнера, допомагати йому, доброзичливо з ним спілкуватися, вступати в діалог. Користуватися набутим досвідом постановки ігор – драматизацій, розігрувати знайомі й нові сюжети за змістом і мотивами літературних творів, казок та інших малих форм усної народної творчості. 

Розвивати артистичність, творчість, емоційність, витонченість, ініціативність, вміння використовувати в грі предмети- замінники, уявні предмети, виготовляти елементи атрибутів, входити в образ, перебувати в ньому до кінця театралізованого дійства; стимулювати прагнення дитини самореалізуватися, самостверджуватися, створювати сюрпризні, жартівливі ситуації.  

Очікувані результати:зробити життя дітей цікавим і змістовним, наповнити його яскравими враженнями, цікавими справами, радістю творчості. Прагнути до того, щоб навички, отримані в театралізованих іграх, діти змогли використовувати в повсякденному житті.

 

  Гурток “ Юні лижники”

Мета: виявляти і розвивати спортивні нахили у дітей. Слід памятати,що заняття на свіжому повітрі мають великий оздоровчий та загартовуючий ефект. Різноманітність форм та методів занять формують у дітей цікавість до відвідувань даного гуртка.

Завдання:

- розвиток фізичних якостей;

-виховання бережливого відношення до власного здоров’я;

-оволодіння сучасними оздоровчими технологіями;

Очікувані результати: викликати в дітей позитивні емоції,спільний інтерес до спортивних занять,удосконалити рухові навички та вміння,розвинути фізичні якості,окомір,координацію рухів,витримку,спритність та доводити почату справу до кінця,бажання перемагати,вміння контролювати свою поведінку.







Дізнайтесь про нас більше

   Наш заклад працює з 1983 року. На сьогоднішній день функціонує три дошкільні групи,  консультативна група «Разом з мамою», соціально-педагогічний патронат. Йшов час… Змінювалися люди: педагоги, діти, батьки. Кожен із керівників вкладав частинку своєї душі та серця в роботу. ...Читати далі